Löften och jobbcoachning

2013-01-31 | 15:44:39
Ja, som ni kanske redan förstått vid det här laget så fick jag inga pengar i fredags. Istället har jag blivit lovad att få dom imorgon. Jag har inga som helst förhoppningar på att dom kommer att komma in, orkar inte bli besviken ännu en gång. Om dom inte kommer in så skickar min ombudsman ärendet till kronofogden och domstol. Då kan mitt ärende ta allt mellan 6 mån - 1 år för att lösa, och det låter ju som något att se fram emot. Jag hoppas att det inte skall behöva gå så långt, det räcker liksom nu känner jag.
 
Mötet på Arbetsförmedlingen idag gick så bra som det kunnat. Jag visste ju vad jag hade att förvåna mig, men jag är ändå irriterad över hur systemet funkar. Jag skall börja på jobbcoachning på Miroi - i Köping. Kul, jag som älskar att åka tåg.. Det positiva med det är iallafall att detta är 4-6 veckor som man går varje dag, och inte som den förra jobbcoachning jag hade som var 2 timmar, 2 gånger i veckan, och då redovisade man bara sina sökta jobb. Får verkligen hoppas att Miroi är bättre än Personalstrategerna, annars kommer jag bli vansinnig. Positivt är också att när jag ändå måste åka till Köping varje dag så kan jag passa på at träffa Emma, och kanske Becca någon dag. Det har blivit alldeles för lite tid för mina vänner det senaste halvåret.
 
Nåväl, resterande timmar tills Thobias kommer hem skall jag spendera genom att vänta på samtal från Försäkringskassan, hänga upp tvätten, laga mat och söka jobb. Ska även hänga upp en kattbädd som jag köpte av en tjej här från Arboga, hoppas kissarna gillar den! Tjejen var för övrigt jättetrevlig och vi pratade om att ses någon gång på en promenad eller kaffe, det kan vara skönt med lite nya människor i mitt liv, speciellt eftersom jag inte känner så många här. Nej, tvätten kallar!

Kommentarer
Postat av: Malin

Åh vad jobbigt att dem inte kan skicka över pengarna till dig. Hur svårt kan det vara liksom?! Åh vad trött man blir!

Det är ju bra att du får mer fasta tider nu på Miroi i Köping än de andra som du gick på innan i alla fall. Hoppas att dem är bättre och att du hittar på ett arbete snart!

Svar: Jadu, det har jag också funderat på. Men nu verkar det ha löst sig iallafall.
Ja, Miroi sägs vara bra, så jag får köra på och se hur det går!
Hannah

2013-02-02 @ 15:45:10
URL: http://malinsofia.blogg.se/
Postat av: Malin

Vilken tur att de verkar ha löst sig!
Ja, hoppas att de blir bra för dig!

2013-02-04 @ 18:46:47
URL: http://malinsofia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0