Lugnet efter stormen

2013-02-04 | 17:05:53
Efter mitt inte så fullt glada inlägg i torsdags så kom fredagen. Dagen med stort D. Dagen då jag förväntade mig ännu en besvikelse - och inga pengar. Klockan 11.00 bestämde jag mig för att det snart var dags att ringa facket och fråga om dom hade pratat med N. 11.07 ringer min ombudsman och talar om att N har satt över pengar till dom, istället för direkt till mig. Suck. Nåväl, dom skulle föra över pengarna till mitt konto, och några timmar senare så hade jag fått in halva summan på mitt konto, resterande får jag nu på fredag. SÅ FRUKTANSVÄRT SKÖNT!
 
Efter att ha betalat räkningar och även betalat en av de 3 hyror vi har legat efter med så bestämde jag med sambon att vi skulle fira med att beställa pizza. För första gången på flera månader så kunde jag betala för det med mina pengar, och vilket lättnad det var att logga in på banken och se att för första gången sedan detta startade så behöver vi inte vända på varje krona för att klara oss. Vi behöver inte dra ner på allt det roliga, mysiga och goda livet kan ge, utan vi kan få börja leva igen. Jag vet inte riktigt om jag har förstått det ännu, men jag har ett lugn i kroppen som infunnit sig, och som gärna kan få stanna kvar.
 
Det känns väldigt bra att kunna betala för sig, och att kunna få betala tillbaka alla de pengar som min Thobias har fått lägga ut för mig under den här tiden, och till min mor som ställt upp och hjälpt oss med pengar när hon kunnat. Världens bästa mamma ♥
 
I lördags hade vi planer på att åka till Örebro tillsammans med våra vänner, och nu hade vi ju anledning till att fira ordentligt! Efter pizza och fotboll hemma hos Andreas så åkte jag, Thobias, Andreas, Rosanna och Jesper iväg till Örebro för att förfesta hemma vid Ström innan det skulle vi utgång. Folk ramlade in lite då och då och jag lyckades faktiskt få en glimt av melodifestivalen (ja, jag är en mello-nörd) och hann snabbt inse att de flesta bidragen var sämre än någonsin. Men, hur som helst, jag missade inte mello! Efter några öl, cider och nåra inte fullt så goda shotar på gin, julmust och citron så begav vi oss mot Harrys för att möta upp Thom och svänga våra lurviga på dansgolvet. Kvällen flöt på bra och även om jag inte blev så påverkad som de andra säkert skulle velat ha mig, så hade jag fantastiskt roligt och det var verkligen skönt att komma ut och vara social. Någonstans under kvällen så kom vi att diskutera en eventuell kryssning snart, eftersom jag aldrig har varit iväg på någon, så den ser vi fram emot!
 
Ja, så var det måndag igen. Ny vecka, nya möjligheter. Jag startade min måndag med halsont, vilket gjorde att jag ställde in min tandläkartid på eftermiddagen. Dock så kändes halsen bättre efter en kopp thé så jag vågade mig faktiskt på att träna lite lätt, och nu sitter jag med en sån där härlig känsla i kroppen av att ha ansträngt musklerna och rört på mig. Thobias har innebandyträning ikväll, så jag har precis tagit ett mellanmål med kaffe och knäckemacka med ost och paprika, senare blir det en härlig kycklingsallad med äppel/currysås. Nu skall jag leta fram något härligt recept på bröd, för imorgon hade jag tänkt att baka. Hur har er måndag sett ut?

Kommentarer
Postat av: Klaggen

Gud så fint att höra att det äntligen händer något positivt! Hoppas att det är en trend som fortsätter :D.


Svar: Det hoppas jag med, annars så ser jag till att det blir så! :D
Hannah

2013-02-05 @ 13:30:58
Postat av: Camilla

Kul att få läsa så hoppfulla rader hos dig :-) glad för din och er skull och med en så bra början på 2013 så kommer du äga detta år ;-) kram.

2013-02-06 @ 11:05:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0