Imorgon börjar allvaret.

2013-08-18 | 23:19:00
Imorgon är det måndag. Det innebär att jag idag har spenderat min sista dag som arbetslös, och kan från och med imorgon kalla mig 'studerande.' Trodde aldrig att jag skulle vilja gå i skolan igen, men när jag såg att det fanns en yrkesutbildning inom Bageri/Konditori så var jag tvungen att söka, och jag kom in!
 
Så nu har jag 52 veckor framför mig med skola, pluggande, bakande, pendlande och lärande. Jag ser fram emot allt jag kommer att lära mig, och att jag efter dessa 52 veckor kan kalla mig bagare och konditor, och inte bara hobbybagare. Jag är dock väldigt nervös inför imorgon. De som känner mig bra vet att jag ogillar nya situationer, såsom att träffa nya människor och känna mig osäker på mig själv. Jag vet att många skriver att jag är så himla duktig och att allt jag bakar och lagar blir så fint och ser så gott ut, men ibland känns det som att jag inte kan något alls. Jag har tex aldrig bakat speciellt avancerade saker, eller ens gjort blommor i sugarpaste. Men det kommer. Alla är vi osäkra på oss själva ibland, och det är sånt man får ta sig igenom bara. Jag vet ju att jag kan, och att jag dessutom går den här utbildningen för att lära mig mer, för att bli bättre. Jag är så lyckligt lottad över att äntligen få uppleva min dröm, och att jag i min nervositet har en fin vän som tar ner mig på jorden ibland. När jag uttryckte min nervositet för Emma så fick jag bland annat detta:
 
"Du är så himla duktig och modig som ger dig in på en utbildning. Första dagarna kommer vara jobbiga, för alla. Men jag vet att du kommer det här galant. Försök att njuta av det, det är din dröm."
 
Tänk att några få ord kan ge en så mycket styrka och glädje. Det är skönt att veta att det finns folk runt omkring en som verkligen bryr sig om en, och som kan lyfta en genom bara några få ord. Häromkvällen kände jag mig lite deppig och ringde en vän, och efter en promenad och lite struntprat så kändes det bättre. Jag är sån som behöver prata om hur jag mår, men har svårt att göra det 'på riktigt.' När de flesta frågar hur jag mår så svarar jag "bra." Fast att jag egentligen inte alls mår bra. Det finns bara vissa få som jag verkligen kan öppna mig för, och som jag säger direkt till att 'Nja, det är faktiskt inte så bra med mig idag..' och jag vet att de kommer att finnas där för mig. Älskade vänner ♥
 
Hur som helst, min sista dag som arbetslös har jag spenderat genom att sova alldeles för länge, tvättat, gjort rent i kattlådan, ätit massa god mat som blev över från kräftskivan igår, samt att redigera lite bilder till nästa blogginlägg som kommer upp imorgon. Inom en snar framtid så kommer det även recept på morotsmuffins, örtköttbullar i tomatsås och bilder ifrån kräftskivan. Men nu skall jag ta en kopp thé och försöka lugna nerverna inför imorgon så jag kan sova sen. Med tanke på att jag känner mig själv så lär jag somna alldeles för sent. Men men, under kan ju ske. Heja mig!
 
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag ställer alltid upp. Du är underbar <3 kram

2013-08-19 @ 09:43:46
URL: http://Emmathorn.blogg.se
Postat av: sandraemrosen.blogg.se

Du är så duktig så duktig så! Jag hejar på dig hjärtat <3

Svar: Tack sötnos! <3
Hannah

2013-08-19 @ 22:36:23
URL: http://sandraemrosen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0