Dag 07 - Min bästa vän

2011-01-24 | 13:45:09


Nu har jag varit duktig och uppdaterat  tre gånger på två dagar, ni är chockade, eller hur? ;)

Det här med en bästa vän tycker jag är svårt. Jag har bra vänner, mindre bra vänner, och jag har riktigt bra vänner. Jag vill dock inte sätta någon i ett fack, och säga att någon är bättre än någon annan, för alla är bra på olika sätt, på sina egna sätt.

Någon jag iallafall vill nämna, som är en riktigt bra vän är min fina Johanna. Hon är alltid så himla gullig mot mig, och jag vet att hon alltid är ärlig, något som är viktigt för mig. Johanna och jag har inte alltid varit så nära vänner, det är nu på senaste tiden vi har börjat öppna oss för varandra och det känns riktigt bra! Inte bara för att jag kan prata ut om mina 'problem', men också för att det känns bra att veta att hon kan prata med mig om sina. När vi ses behöver vi inte alltid festa eller vara ute för att ha kul tillsammans, för med henne skrattar man så man får ont i magen ändå. Skratt är sånt man behöver ha varje dag, och det finns inte en tråkig stund med den lilla bruttan och mig i samma rum, vare sig vi bara ser på en film eller tar en fika hemma hos någon av oss, så har vi altid roligt tillsammans, och varje gång vi säger hejdå ser jag redan fram emot att träffa henne nästa gång. Hon är en riktigt fin vän till mig, som jag hoppas att jag kommer få ha kvar en lång tid framöver. Finaste du <3

Sen är ju frågan hur man definerar en vän, då jag har många vänner som bor långt ifrån mig, och som kanske inte kan finnas där för mig på samma sätt, eller träffas så ofta som kanske andra kan. Defineras dom som sämre vänner i våra tankar pga avståndet mellan oss, eller på hur ofta man pratar med varandra? Slutar någon vara ens bästa vän när man inte pratat med varandra på någon månad, eller spelar det ingen roll?

Vad tycker ni definerar en riktigt bra vän?

Jag vill iallafall nämna några av mina vänner som betyder mycket för mig, vare sig vi bor grannar eller 100 mil ifrån varandra: Anna, Lizz, Rebecca, Sofia, Nathalie, Emma, David, Tilda, Klaggen, Angelin, Lukazs, Melina och alla ni andra, ni betyder <3


Kommentarer
Postat av: Klaggen

Massa uppdateringar helt plötsligt :O! Awesome!

Och jag fick vara med :D!

2011-01-24 @ 14:39:01
URL: http://klaggen.blogg.se/
Postat av: MANDYS-GRAVID BF 24/2

Väggdekorer kommer från http://www.paxlux.se/ om jag inte minns fel :)

2011-01-25 @ 19:00:07
URL: http://www.mandyys.devote.se
Postat av: anna

vilken anna? mig eller?? :O

2011-01-26 @ 01:00:08
URL: http://blacknalyn.blogg.se/
Postat av: Marie

Det är skönt med såna vänner :)



Sv: det är inte min familj som favoriserar och så utan det är släkten och vänner runt omkring. Mina föräldrar har gjort allt för att det ska vara lika mellan oss och det har de verkligen lyckats med. Så det är inte min familj jag skriver om utan släkten och vännerna :)

2011-01-27 @ 10:10:42
URL: http://martinssonmarie.blogg.se/
Postat av: Nathalie Mamma Till Jasmine <3

Vilken Nathalie? =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0