Ryggvärk och Oopsies

2011-08-31 | 17:06:04

Yes, har dragit på mig en jäkla ryggvärk, så det blev att vara hemma från jobbet idag. Klockan är snart 17 och jag är redan otroligt uttråkad, och önskar att jag hade kunnat jobba idag trots min rygg.

Var ett tag sedan och det hinner ju hända en hel del.
Bland annat var vi på Gotland och hälsade på min kära familj i 10 dagar, välbehövd semester! Under tiden vi var där så var vi iväg till Bläse och fiskade (blev en aborre och någon fisk, men dom fick åka i och växa på sig lite), var på bilbingo där mamma vann 1000 kr framför näsan på mig när jag väntade, åt sjukt gott lamm vid min mormor och hade trevligt på slite marknad. Dessutom spöade jag älskling i chicago ett antal gånger, kändes bra efter förra sommaren då han fick fyrtal på fyrtal och vann 9/10 spel. Togs inte så mycket bilder, men det kommer. Nästa inlägg kommer jag lägga upp bilderna från Kolmården, för det har jag ju lovat er få läsare, eller hur? :)

Angående flytten till Arboga så är vår 'gamla' lägenhet besiktigad och klar, vi skall byta ut någon tapetvåd annars så såg allt bra ut, och vi hämtar förmodligen våra nya nycklar på fredag! Så det kanske vore en bra idé att ta tag i adressändringen nu, eller vad tror ni?

Under tiden jag har varit borta så har även mina vänner Lizz och Robin fått en fantastiskt söt dotter som skall heta Thea, grattis till er! Får snart ta ett besök och kidnappa henne lite, så jag kan hålla mig ett tag till ;)

Hur som helst, mitt lilla möte med Arbetsförmedlingen igår gick bra, och jag fick igenom allt jag ville. Så jag får från och med nästa månad inte bara rätt och anställning till i mars, utan även det jag förlorat i lön under 6 månader retroaktivt. Känns gött! Jag är så glad att jag vågade stå upp för mig själv, och att det visar hur stark jag blivit. Yey me!

Thobias jobbar eftermiddag idag, så min kväll ser ut ungefär såhär:
- Laga mat (Blir en gryta på kött, creme fraiche, sweetchilisås och lite annat gott)
- Klaga över min stackars rygg..
- Ladda upp bilder från Kolmården som jag lovat er.
- Se en film och möjligtvis recensera den.
- Gosa med älsklingen när han kommer hem och sen sova.

Låter inte helt fel enligt mig. Känns ryggen bättre ska jag även ta mig tid för att baka Oopsies, för även om jag inte saknar potatis, ris och pasta ett enda dugg nu när jag har kört LCHF ett tag, så saknar jag faktiskt att äta bröd till frukost. Så jag får hoppas att dom är goda!



Kommentarer
Postat av: Klaggen

Retroaktivt är ju alltid trevligt :D, grattis ^^!

2011-09-03 @ 15:09:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0