Matte verkar sjuk..

2010-03-17 | 22:24:54

Jag är fundersam idag..
Matte har legat i sängen större delen av dagen, och hon har knappt velat gosa med mig.. alls!
Jag förstår ingenting!
Matte brukar alltid vilja gosa med mig och Pripps, men inte idag.
Idag har hon knappt sett åt oss ens, och jag förstår inte varför.

Jag försökte få henne att åtminstonde le lite när jag kikade fram bakom gardinen för att skrämma henne, men hon blev inte ens rädd, bara tittade på mig, klappade mig på huvudet och gick in i köket.
Inte ens när Pripps la sig och fösökte se jäääättesöt ut på sängen ville hon gosa.

        

Vi börjar fundera på om matte är ledsen idag, hon sov ingenting inatt och så var hon liksom blöt om kinderna.
Jag tror det är såna där tårar, dom har vi sett förut, Pripps och jag.
Dom är liksom blöta och rinner, och ibland så låter matte konstigt, snörvlar och har sig.
Hon kanske är sjuk. Isåfall är hon sjuk ganska ofta.
Förut var hon sjuk varje dag, men då var hon bara lite sjuk.
Men nu har hon inte varit sjuk på länge, så istället blir hon jättesjuk ibland.
Jag tycker synd om matte.

Hon har nästan precis vaknat, så jag och Pripps ska försöka muntra upp henne lite genom att vara extra gosiga nu såhär på kvällskvisten. Det tycker vi att hon behöver.
Vill hon så får hon mosa ner huvudet i Pripps mage, för det brukar hon göra när hon är sjuk, och då blir han alldeles blöt om magen, fast det gör ingenting tycker han. För matte blir gladare av det, för då slutar det rinna lika mycket tårar som innan. Det är bra tycker vi.

Matte behöver nog få tänka lite, för hon ser fortfarande ledsen ut.
Hon skulle nog behöva äta något också, det har hon inte gjort sen igår nämligen.
Om jag försöker öppna köksdörren och komma in så kanske jag får ut henne dit, och då kanske hon inser att hon är hungrig. Det är värt ett försök iallafall!
Går inte det så får jag och Pripps hitta på något annat, vi kan vara ganska jävliga ibland, hihi!
Fast matte älskar oss ändå, det brukar hon säga själv.

Nää, nu ska vi lura ut matte i köket.
Mjau på er!

/Gibson och Pripps





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0