Don't go chasing waterfalls..

2010-04-05 | 03:22:53


Gråt aldrig över spilld mjölk säger de.
Men om man verkligen ville ha mjölk, och man spillde ut den, vore det då inte okej att gråta?
  Jag vill verkligen ha någonting, men sannolikheten att jag får det är minimal.
Är det okej för mig att gråta då, eller ska jag följa ordspråket ovan?
 
Det finns saker i mitt liv som jag är otroligt glad över att jag har.
Jag har en underbar pojkvän, som jag vet älskar mig mer än något annat.
Jag har vänner, som jag vet bryr sig om mig, och litar på mig.
Jag har en familj som älskar mig, även om dom inte visar det.
Jag har två underbara, tokiga bög-katter som alltid är sjukt söta.
Jag har tak över huvudet.
Jag har en frisk kropp.
Jag andas.

Men räcker det?

Någonting gör att vi människor alltid ber om mer.
Vi verkar aldrig bli nöjda av någon anledning, och hur det kommer sig är en bra fråga.
Ska man kalla det girighet eller önskemål?

Jag är tacksam för allt jag har i mitt liv, allt som kan räknas som bra, ändå vill jag ha mer.
Jag har pengar så jag klarar mig, men visst fan vill jag ha mer.
Jag har vänner som tycker om mig, men visst fan vill jag ha bättre.
Jag blir aldrig nöjd, tydligen.

Jag saknar det jag inte borde sakna, för jag vet att dom aldrig kommer igen.
Jag saknar att sitta mitt ute på havet i en liten grön eka och sjunga fåniga låtar med morfar.
Jag saknar att få krypa upp i mammas farm och gråta.
Jag saknar att bli kastad i luften av en pappa som ler mot mig.
Jag saknar att bli kramad av min allra bästa vän.

Jag saknar så jävla mycket så det gör ont!
Men jag kan inte få allt jag saknar.
Det går inte.
Och det gör mig så jävla förbannad!

Varför kan jag inte få allt jag vill ha?
Varför kunde inte morfar leva för alltid?
Varför valde den bästa vän jag någonsin haft bort mig framför kärlek?
Varför ringer aldrig pappa och frågar hur jag mår?
Varför känner jag mig så tom?

Jag försöker vara stark, jag försöker att inte gråta.
Men i slutändan så blir alltid frågan..

Varför?


Kommentarer
Postat av: Therese

Hej. Kan man inte svara på kommentarerna man får? Vill svara på dina men förstår inte hur, om jag skriver en egen kommentar på min text under din kommentar, får du det då? Jag är nybörjare på detta med att blogga hihi :D Puss

2010-04-05 @ 11:29:44
URL: http://theresecrona.bloggproffs.se/
Postat av: Klaggen

Det där har jag också tänkt på och kommit fram till - det ligger i människans natur att alltid vilja ha mer. Känslan av att vara nöjd är något som alltid bara varar kortare perioder (och visst, inget ljus utan mörker - det måste finnas missnöje också) och när man väl uppfyllt ett behov så ersätts det bara utav ett annat. Det ligger nog (på gott och ont) i människans natur att alltid sträva efter något bättre.



Det som gör det jobbigt är när man känner sig missnöjd även när man tycker att man verkligen borde vara nöjd över det man har - och helt enkelt inte kan acceptera ens känslor. Det är då känslan förvandlas till något negativt.



Bra inlägg annars - det fick mig att tänka :).

2010-04-05 @ 16:19:13
Postat av: Joost

Tjenna.



Du ar en duktig tjej. Du ar bra pa skriva vad du kanner du och du skulle kanna rik av det!

Jag vet att man alltid vill ha mer men det kan va sa att du far mer, men inte allting pa en gang. Bra saker kommer och gar men ersatts alltid av nanting bra i framtiden.



Kram pa dig,



Joost.

2010-04-06 @ 00:40:49
URL: http://www.joosttadema.nl
Postat av: Lizz

du skriver typ aldrig blogg, men när du väl gör det så är det rejäla inlägg asså :P



Hur är det med dig strumpan? Det verkar vara något som tynger dig.



kraam

2010-04-06 @ 08:05:16
Postat av: Anonym

kramad av din bästa vän? Vem menar du dÅ?

2010-04-06 @ 15:56:56
Postat av: Cindy

Människans största fråga; Varför?

2010-04-09 @ 17:08:02
URL: http://cindystenberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0