Havreplättar med kanel och kardemumma

2013-05-29 | 12:55:52
Havreplättar med kanel och kardemumma
2 portioner
 
2 dl havregryn
2 dl mjölk
2 ägg
1 banan
½tsk bakpulver
½ tsk kardemumma
½tsk kanel
 

Mixa havregrynen till ett fint mjöl och tillsätt mjölk, ägg och en mogen banan i skivor. Mixa till en jämn smet och tillsätt kanel, kardemumma och bakpulver. Stek i plättlagg på medelvärme, det tar lite längre tid än vanliga plättar om man har banan i. Servera sedan med valfritt tillbehör. Jag föredrar vispad grädde och färska bär, med en liten touch av honung!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Ja, jag har hittat ett riktigt bra recept som sambon älskar och tycker är mycket lättare att göra då smeten är bättre :)

Ja, det är i photoshop jag lägger in loggan på bilderna. Fast om du inte har det kan jag se om jag kan med gimp (gratisprogram!!!)

Svar: Tack för svaret :). Jag har inte Photoshop, tycker det är så jäkla krångligt. Hade ett program förut ( minns dock inte vad det hette) men då hamnade loggan alltid nere i högra hörnet, på ALLA bilder. Inte så kul kanske.
Hannah

2013-05-29 @ 21:17:20
URL: http://ayeartogo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0