2

2009-10-19 | 00:34:57


Filmtips nummer två:




Christine Brow (Alison Lohan) är en helt vanlig tjej. Hon jobbar på en bank och siktar efter att bli befordrad till biträdande avdelningschef, men allt går inte riktigt som hon vill.
En dag kommer en gammal dam, fru Ganush, in till Christine och ber om anstånd till ett lån.
Då Christine vet att hon måste göra alla rätta val för att bli befordrad väljer hon att neka henne till lånet, trots att damen då kommer förlora sitt hus.
I all sin vrede lägger damen en förbannelse över Christine, som hon sent lär glömma.

Seriöst, den här filmen är jag ganska kluven av.
I början satt jag och asgarvade av vilken sjukt dålig början den hade, och tänkte att om den inte blir bättre stänger jag av. Det finns väldigt, väldigt få filmer jag inte ser klart kan jag lova.
Efter att tag kändes det som en helt annan film och jag började få lite mer hopp om att den skulle uppfylla sitt imdb betyg på 7.7, vilket den inte gjorde för fem öre tyvärr.

Storyn i filmen är helt okej, och ljud och vissa oväntade scener gjorde så jag nästan hoppa till, men mer än så var det inte. Over all tycker jag att filmen var otroligt patetisk.
Filmen är rätt bra, men bara mellan alla SJUKT dåliga "skräck" scener,
som ser så b-film ut att jag vill spy! Kärringen i filmen är ganska vidrig, fast hon ser egentligen ut som vilken annan galen tant som helst. Dock är det sjukt dåligt och fult gjort, och redan efter första "läskiga" scenen så insåg jag att varje scen skulle vara så, tråkig b-filmstråkig.
Det ser oäkta ut, det var dåligt gjort och nej, blöööh säger jag bara!

Däremot ska filmen ha ett plus för skådespelarna, som faktiskt gjorde ett bra jobb, både Christine (Alison Lohman) och killen som spelade hennes pojkvän Clay (Justin Long) gjorde bra irån sig. Plus också för storyn, för den var trots den dåliga b-skräck känslan helt okej.
När jag letade efter trailern till filmen, som ni hittar här, insåg jag också vem skaparen av filmen är, Sam Raimi. Sam har tidigare gjort trilogin Evil Dead, vilket märks otroligt mycket när man väl vet om det.
För den trilogin är varken bra eller läskig, snarare komiskt dålig.
De som tycker Drag Me To Hell är läskig och bra - Teletubbies är tamigfan läskigare!

Quote:
Christine: Choke on it, bitch!

Svårt att betygsätta denna, då den mellan b-skräckiskänslan var bra, och annars var skit.
Men jag är lite snäll idag..

Betyg: 2.5/5 - Drag me to a GOOD movie!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0