Att vara medmänniska

2013-11-13 | 10:21:23
Något som jag tycker är väldigt viktigt är att ha förståelse och insikt i vad som händer runt omkring en i världen. Människor svälter ihjäl, hedersmord i familjer, mord, våldsbrott och barnarbete är bara ett fåtal. Det är så man blir ledsen och förbannad varje gång man läser tidningen, och nästan överväger att ge fan i att läsa. För jag vill inte läsa om barn som används som slavar, om svält och katastrofer. Jag vill läsa goda nyheter. Jag vill läsa om barn som får gå i skolan, kvinnor och män som kan försörja sina familjer och samhällen som hjälps åt att bygga framtiden.

Det är på grund av de få goda nyheterna som jag valt att idag ge ett stöd till räddningsarbetet i Filippinerna. Gör det du också. 









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0