Vardagslyx

2012-09-14 | 15:55:00
Idag fick jag äntligen hem mina gardiner ifrån Jotex, som jag beställde i april. Först skulle dom komma i maj, sen i juli, sen i augusti och så kom dom nu. Bra där Jotex. Men nu har jag iallafall fått dom, och köket får sig ett ansiktslyft! På tal om köket så har jag precis svängt ihop en tiramisu som gottar sig i kylskåpet. Har aldrig gjort det innan, men det såg ut att bli bra. Sen hur det smakar är en annan femma!
 
Ikväll slår vi nämligen på stort här hemma, vitlöksmarinerad fläskfilé, papas tostadas och en härlig sallad till. Sen självklart lite tiramisu på det, nom nom! Inte helt fel en fredagskväll! Vardagslyx när den är som bäst!

Kommentarer
Postat av: Madde

Ska försöka förklara det här med protein ;)

När du tränar får du små "sprickor" i musklerna, du bryter ner för att kunna bygga upp, och för att reparera sprickorna måste du äta protein. Äter man "normalt" har man inga problem att täcka behovet av protein men när man tränar behövs lite extra. Visst kan man äta typ kyckling efter träning men i en proteindrink är det noga utmätt för att ge dig exakt så mycket man behöver efter träning. Pulvret innehåller den typen av aminosyror som är korta och inte behöver spjälkas utan åker direkt till musklerna. (lite osäker på det sista, men nått i den stilen).

Det finns proteinpulver som är rent protein och så finns det med kolhydrater i. Den med kolhydrater är väldigt energität och passar dom som tränar väldigt hårt. Det finns en risk att få i sig mer än man gjorde av med under träningen med denna.

Vissa tycker detta med proteintillskott är trams och dom får tycka det. Jag tycker det funkar och märker skillnad på återhämtning och muskeltillväxt. För att sammanfatta denna novell är det bra för återhämtning och muskeltillväxt :) hoppas du blev klokare.

2012-09-15 @ 16:27:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0