Dillpanerad rödspätta med hollandaisesås

2012-01-25 | 19:29:30


Ingredienser
4 port

4 färska rödspättafiléer
3 ägg
Pofiber eller ströbröd
Dill
Salt, peppar

Vispa 3 ägg lätt med en gaffel, blanda sedan samman pofiber/ströbröd med salt, peppar och dill på en tallrik. Jag använder mig av torkad, hackad dill. Doppa sedan filéerna i äggen så det täcker båda sidorna, gör sedan samma sak i dill/pofiber-blandningen. Lägg i stekpanna med smör och stek tills den fått en fin färg, vänd och upprepa.

Jag serverade med lite grönsaker till och en färdig hollandaisesås (fy mig!) eftersom det inte fanns tid för att göra egen. Annar passar rätten bra ihop med till exempel potatis eller blomkålsmos.


Kommentarer
Postat av: Dahlia

Receptet är mycket enkelt (mitt egna, jag går sällan efter recept och kan laga mat på ingenting)

Det var fruktansvärt gott :)



Ta lite kyckling, hacka i valfri form, stek kycklingen i smör tillsammans med lite ärtor och morötter.

Lägg till 3 kulor med spenat och stek upp allt på mellanvärme, helst i en gjutjärnspanna.



Krydda med lite ingefära, havssalt och svartpeppar (grov).

Sen häller du i en skvätt med kinesisk Soya.



Klart :D

2012-01-25 @ 19:50:59
URL: http://denzohdahlia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0