Morgonpigg

2012-08-22 | 08:59:54

Vaknade 07.30 och var superpigg, tror inte att jag skulle kunnat somna om ens om jag försökt.
Men det gör ingenting, då hinner jag fixa lite härhemma innan jag ska ut i svampskogen med svärmor. Har inte plockat svamp på flera år nu tror jag, iallafall inte sedan jag flyttade från gotland, så jag är taggad!

Jag minns när jag var liten och mina morföräldrar bodde i Kappelshamn, där det fanns en stor skog som kallades gung-gung. Varje gång jag och syrran gick dit så kom vi hem till mormor med tröjorna fyllda med kantareller, och varje gång talade hon om för oss att hon inte ville ha mer kantareller nu, och att vi kunde låta någon annan få lite också. Det tyckte inte vi. Undrar hur många liter/kg svamp jag plockat under min barndom?

Just nu väntar jag på att mina ägg skall koka klart, så jag kan göra en macka med ägg och kaviar. Mmm.
En kopp thé ska väl slinka ner också. Tycker jag dricker thé jämt, men ändå har jag sjuttioelva olika sorter att välja på. Det är ett hårt liv jag lever!


Kommentarer
Postat av: Klaggen

Jag har aldrig varit ute och plockat svamp. Blåbär, Hjortron och Lingon däremot :)!

Svar: Då får du ge dig ut, svamp är underbart gott!
Hannah

2012-08-22 @ 11:46:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0