Kan man vrida fram klockan?

2012-08-29 | 17:23:18
Godkväll mina vänner!
 
Sitter en stund framför datorn medan jag väntar på att min matpaj skall bli klar i ugnen. Idag blev det en variant med spenat, broccoli, skinka, purjo- och rödlök. Hoppas det blir bra, känner hur doften sprider sig i lägenheten redan nu, hur kan man inte bli sugen och önska att man kunde vrida fram tiden?
 
Har fundringar på att slänga ihop en kladdkaka till min kära karl då ugnen fortfarande är igång, men jag överväger det både en och två och tre gånger. Vi försöker vara nyttiga här hemma, och det går ju sådär när jag ÄLSKAR att baka. Får föra in en regel att jag bara får baka på fredagar, så får vi mysa under helgen. Annars skulle vi rulla fram.
 
På tal om att vara nyttig så gick jag en promenad hem till Lizz häromdagen. Jag var i västerås på ett möte, och passade då på att hälsa på henne och hennes lilltjej Thea som fyllt 1 år dagen innan. Det kändes som om jag gick i en evighet, trots att det bara var några kilometer. Men jag gav mig tusan på att jag skulle få födelsedagstårta, och då gick det ju rätt fort att ta sig hem till dom ändå. Hehe. Vi träffas allt för sällan, så skärpning på mig. Och ja, det var en sjujäkla god cheesecake hon hade gjort, så finns den fler gånger så kommer jag direkt!
 
Måste kika på pajen nu, så det inte blir kaos i ugnen. Luktar iallafall som det ska!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0