Citron- och vitlökslax

2012-08-26 | 17:40:00

Många ville ha mitt recept på laxen jag gjorde häromdagen, och som alltid när jag lagar mat så slänger jag bara ihop något, men ungefär såhär gjorde jag:

Ingredienser
4 portioner

2 laxfiléer
2-3 rivna vitlöksklyftor
1 citron (rivet skal)
10-15 st färska basilikablad
ca 5 dl grädde
2 dl creme fraiché
salt, svartpeppar

Hetta upp en gryta på medelvärme med lite smör, tillsätt riven vitlök, hackad basilika och citronskal.
Låt fräsa en stund. Tillsätt sedan creme fraiché och grädde och låt stå på medelvärme och puttra några minuter.
Skär laxen i lagom stora bitar, och ha ner i grytan. Laxen tar ca 5 min att få klar.
Salta och krydda med svartpeppar och lite citronpeppar, servera med pasta tagliatelel.

Mums!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0