Kladdkaksmuffins!

2011-10-29 | 19:31:38

Idag kom svärisarna över på en fika, så jag slängde ihop några kladdisar!
Dom blev definitivt godkända, svärmor tog t.o.m två ;D



De här muffinsen påminner väldigt mycket om kladdkaka, därav namnet.
Det godaste är att dom blir lite hårda och sega ovanpå, och i mitten sjunker dom ihop och blir alldeles kladdiga och chokladiga. Riktigt goda blir dom! Receptet hittade jag hos
Jenny's blogg för Svenska Spel


4,5 dl Socker
2,25 dl Vetemjöl
4,5 msk Kakao
225 g Smör
3 Ägg


Rör ihop socker, mjöl, kakao och ägg till en jämt smet.
Smält smöret under tiden och tillsätt i smeten under omrörning.
Häll i formar (helst silikonformar för annars fastnar smeten lätt.)
Baka på 175 grader i ca 15-20 minuter.
Muffinsen skall vara knapriga på ovansidan och kladdiga inuti.
Jag lät dom vila 10 minuter och serverade sedan med en klick grädde direkt ur formarna.


Kommentarer
Postat av: svärmor

Kan intyga att dom var toppengoda!! :)

2011-10-29 @ 23:00:57
Postat av: Emily

På något surrealistiskt sätt tycker jag att det är skönt att höra att någon annan också mår lite bajs :P Tror det är en kombo av höst, irritation att inte kunna göra något åt sin situation och allmän tråkighet, haha. Eller nåt. Det märkliga är också att det går upp och ned en hel del för mig, vissa stunder kan det kännas skitbra och sen blir det skitdåligt igen..

2011-11-02 @ 13:42:06
URL: http://emilyohlsson.blogspot.com
Postat av: A N G E L I J N A

allt bra?:)

2011-11-04 @ 10:43:32
URL: http://angelijnas.blogg.se/
Postat av: anna

ja eller hur ;) hihi ja gud hon är toppen, men hon kunde inte ha de, så hon såg ingen anledning till att ha kvar det :D

2011-11-05 @ 18:58:24
URL: http://dobermannanna.blogg.se/
Postat av: Hannah

Vad gott det ser ut! :)



Har en tävling i min blogg med finfina priser, hoppas du vill vara med! :)

2011-11-07 @ 16:18:44
URL: http://rosaacykel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0