Ugnspannkaka

2011-12-23 | 17:23:00


Ingredienser
2 port

2 dl grädde
1 dl röd mjölk
2 msk fiberhusk
4 ägg
1-2 nypor salt

Vispa samman allt med elvisp. Låt smeten stå i 5 minuter och svälla. Smeten blir ganska tjock så man får bre ut den lite i stekpannan om man gör plättar, om man vill göra ugnspannkaka som jag gjorde så tillsätter man lite mer grädde och mjölk, så smeten blir lite tjockare än vanlig pannkakssmet, kör in den i en ugnsform ungefär 30x20 cm på 175° i ca 20 min eller tills den fått en fin färg.

Jag serverar min med grädde och lite sylt, men vill man göra fläskpannkaka så har man bara i lite fläsk, och serverar med lingonsylt istället.

Kommentarer
Postat av: anna

jo jag fixar bloggen, hitta en mall och greja så är klar nu.

2011-12-31 @ 00:24:11
URL: http://dobermannanna.blogg.se/
Postat av: bexollila.

mmmh vad gott !

2011-12-31 @ 00:35:31
URL: http://bexollila.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0