1 dag till julafton

2011-12-23 | 14:27:51
Jajamen, det är iallafall vad som står i almenackan.
Det känns dock inte, känns mer som att det är november och den första snön precis kommit ner och regnat bort. För det är väl ungefär så november brukar vara. Julkänslan kom i november, och försvann lika fort. Jag behöver ha snö för att få julkänslor, villket det inte finns ett enda spår av ute för tillfället, och imorgon är det julafton för sjutton gubbar! Nej, ska rycka upp mig och göra lite Tomtefudge snart, nom nom!

Det har ju varit ganska tyst på bloggen några dagar, och det är på grund av att jag tog en liten paus här. Under de senaste dagarna har det varit mycket bakande, städande, fixande, julklappsinslagande och handlande, så jag har faktiskt inte hunnit eller orkat ta mig tid till att uppdatera. Men det kommer kära vänner, jag tänkte faktiskt inleda det nya året med att lova er uppdateringar för jämnan, det ni!

Så länge får ni nöja er med lite härliga bilder på vad som bakats under julen här hemma.
Har även några recept jag skall lägga upp, och det kommer innan det nya året, var så säker!

Saffransbiscotti




Saffransbullar med mandelmassafyllning




Julköttbullar




Stora Daim Cookies




Mitt egna julbröd






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0