34 dagar kvar..

2013-05-28 | 14:45:02
 
..tills vi flyttar in i vårt nya hem! Jag kan inte fatta att det bara är knappa månaden tills vi flyttar in, vart tog tiden vägen? Jag måste ju börja packa direkt om dagarna tänker fortsätta gå såhär fort!
 
Imorse var jag och pratade med tjejerna på fiket för att diskutera kring praktik och extrajobb. Gick kalas, får hoppas att arbetsförmedlingen inte krånglar till det, för det har varken de eller jag tid och ork med. Vi vill alla komma igång med det så snabbt som möjligt, gärna imorgon. Men - imorgon har jag möte med arbetsförmedlingen på förmiddagen, så jag hoppas på att allt förklarat i hur det funkar så jag kan gå till tjejerna direkt efteråt. Jag har ju aldrig haft praktik via arbetsförmedlingen förut, eller ens haft praktik alls. Två veckor på ICA i femte klass räknas liksom inte riktigt.
 
Hur som haver, under tiden vi satt i möte kom svärmor, svåger och lilla Molly in på fiket. Även svärfar kom släntrandes lite senare, så vi tog en pratstund i solen innan jag skulle bege mig vidare mot optikern för att hämta mitt synintyg. Ska man övningsköra så måste man tydligen ha ett sånt, och eftersom jag är näst intill blind (skämt åsido) utan mina linser, så kan det ju kanske vara en bra idé att dom vet om det, så dom kanske vågar släppa ut mig på vägarna. Hehe.
 
Förutom det så har jag precis planterat om mina tomatplantor i större krukor, och herregud så de växer! Var tvungen att klippa ner dom 2 dm för att dom var så rangliga. Hoppas att dom trivs bättre nu, men större krukor och längre stödpinnar. Har läst någonstans att tomatplantor blir stabilare om man smeker bladen en gång om dagen, haha! Knasigt, men kanske värt att prova. Dom kommer nog må bra på min altan sen när vi flyttar in, eller på soldäcket.. ÅH, JAG VILL FLYTTA NU!
 
Slänger upp lite fler bilder på vårt nya hem, dock tagna innan våren och sommaren kom, så det ser lite grått och trist ut, men fler bilder kommer sen, garanterat!
 
 Från sidan av huset 
 
Baksidan med altanen och uteplatsen
 
Från altanen, mot vår lilla bod

Kommentarer
Postat av: Klaggen

Holy crap, fancy :D!

Men w00t? Har du dålig syn xD?

Svar: Visst är det? Jag är rätt nöjd! :D
Haha, visste du inte det? Man brukar kunna se mina linser rätt väl, men du kanske inte har stirrat mig i ögonen iofs. Har 3.25 och 3.75 plus korrigeringsfel eller vad det heter. Känner mig blind utan xD
Hannah

2013-05-28 @ 18:48:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0