Sommar 2013 (del 2.)

2013-08-19 | 08:37:00
Fler bilder ifrån sommaren kommer här:
 
Vår lilla gäststuga invigdes av mamma, Linus och Tord som kom och hälsade på. Intensiva dagar med IKEA, Örebro, Åsby osv. De hann även med att bli inlåsta på Lidl när strömmen gick, hehe.
 
Som vanligt när man umgås med mamma så är det kakor så långt ögat kan nå. Här spar vi inte på krutet! Jag ville inte se en enda kaka efter denna vecka.

Vi spelade KUBB, och bäst som jag är så vann vi varje gång, hähä.

Jag ÄLSKAR att kunna plocka en simpel bukett ifrån min egna trädgård.

Ute på soldäcket stod tomatplantorna och växte till sig. Jag väntar fortfarande på en röd tomat..
 
Jag plockade härliga smultron ifrån pallkragarna och åt med grädde. Himla gott med egna smultron!

Vi fick besök av Thobias moster och mormor som hade med sig en fin rosblomma, perfekt till min nya hylla på altanen.

De svalare dagarna passade jag på att baka lite drömmar..

..och morotsmuffins.. (recept kommer Emily!)
 
..och kanelbullar och vaniljbullar. Älskar jag att baka liksom?
 
Vi oljade in soldäcket och uteplatsen, vilket verkligen behövdes. Måla i en snygg färg får vänta tills nästa gång.

Jag gjorde ett tappert försök till att äta mer hälsosam mat, och förutom lite godis här och där så har det gått relativt bra. Jag älskar ju både att äta och laga mat, hehe.

Såhär har våra sommarkvällar från soffan sett ut, mer eller mindre. Hur kan man inte känna sig Ernst-ig? (Dvs allmänt lycklig.)

B1 och B1 började äntligen våga sig ut och spionera på grannarna. Pripps har nu även vågat sig ut längre än tills rabatten slutar. Mammas fina kisse ♥

Kommentarer
Postat av: anna

åhh så fina bilder :D

Svar: Tack! :D
Hannah

2013-08-21 @ 19:54:37
URL: http://nattstad.se/blondinah
Postat av: anna

Det var skiiiiitroligt å prata med dig inatt gumman, åhh jag längtar skiiiiiiiiiiiitmycket tills jag får träffa dig irl och hålla om dig skiiiiiiiiiiiiiitlänge :*

Svar: Vi ska ha skiiiiitkul!
Hannah

2013-08-26 @ 03:49:31
URL: http://missblondinah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0