Vad ni inte visste om mig.

2012-11-17 | 17:42:30
1. Tre namn jag lyssnar till:
Hannah, Klasson, Babe (Thobbe)
 
2. Någonting jag tycker om med mig själv:
Att jag kämpar för saker som jag vet är rätt för mig
 
3. Någonting jag inte tycker om med mig själv:
Att jag har riktigt bra disiplin på mig själv i vissa saker, men sämre i andra.
 
4. Detta är jag rädd för:
Jag ogillar spindlar, men rädd vet jag inte om jag är.
 
5. Tre saker jag vill ha varje dag:
Leenden, kärlek och maaaaat!
 
6. Tre saker jag absolut inte kan göra:
Äta pölsa, se djur bli plågade, göra helikoptern (hehe).
 
7. Detta tycker jag om att göra:
Skriva texter, teckna, laga mat, baka, pyssla med inredning och sånt som får mig och andra att må bra.
 
8. Detta vill jag göra just nu:
Få ordning på mitt liv så jag kan börja plugga/jobba och planera framtiden
 
9. Bästa känslan:
"Jag gjorde det, jag kunde!"
 
10. Värsta känslan:
Tomhet, ensamhet, att känna sig vilsen i sig själv.
 
11. Egenskap jag gärna vill att min partner har:
Jag vill att min partner skall stötta mig genom svåra tider, och lyfta mig i de bra. Jag vill att han skall finnas bredvid mig när jag försöker rädda mig själv, och få mig att skratta när jag inte ens vill le. Vara trogen, ärlig och allt det där självklara.
 
12. Är jag kär just nu?
Jag älskar min Thobias, ibland lite för mycket.
 
13. Jag vill gifta mig:
Absolut, med rätt man vid rätt tillfälle.
 
14. Följande saker vill jag göra innan jag dör:
Resa, bli mamma, starta eget företag, hoppa bungyjump, LEVA!
 
15. Min käraste ägodel:
Min ask med grejer från morfar, mitt guldhalsband och ja, min Iphone..
 
16. Något jag vill ha i present:
Ett par miljoner skulle inte sitta fel.
 
17. Detta har jag på mig just nu:
Underkläder, mjukisbyxor, hoodtröja och hörlurar!
 
18. Favoritkläder:
Koftor, jeggings, oversize-tröjor.
 
19. Favorit djur:
Katt, hund, häst.
 
20. Följande musikstilar tilltalar mig mest:
Det mesta funkar, kanske inte opera. Lyssnar mest just nu på Damien Rice, James Morrisson, David Gray, John Mayer osv.
 
21. Favoritlåt just nu:
Hatkärlek.. Gangnam Style, kan inte låta bli att dansa till den!
 
22. Roligaste ämne i skolan:
Gillade matte, psykologi och svenska. I eftertanke gillade jag det mesta faktiskt.
 
23. Tråkigaste ämne i skolan:
Religion
 
24. En bok jag gillar:
Stephen King's böcker
 
25. En film jag älskar:
Nyckeln Till Frihet, Titanic, The Notebook, Law Abiding Citizen, Identity, Moulin Rouge, Walt Disney-filmer, Never Ending story. Har många favoriter.
 
26. Favorit tv-program?
Family Guy, The Big Bang Theory, How I Met Your Mother.
 
27. Favoritdoft:
Kaffepulver, nystädat, killparfym.
 
28. Detta äter jag gärna:
Kyckling med någon god sallad, annars kött, sås, och potaits, GOTT!
 
29. Dricker helst:
Vatten, Kaffe, Thé, Cola.
 
30. Favoritgodis:
Äter inte så mycket godis längre, är mer inne på chips.
 
31. Hit vill jag gärna åka på semester:
Japan, Australien, Spanien, Grekland. Gotland, haha!
 
32. Färg på mina ögon:
Grön/brunmelerade, ändra färg till och från.
 
33. Min längd:
172 cm över marken.
 
34. Jag tror på:
Viljestyrka, liv efter döden och kärleken.
 
35. Jag spelar:
Clash Of Clans, Rumble, mm.
 
36. Person jag beundrar:
Mig själv, att jag kommit så långt som jag gjort.
 
37. Så här bor jag:
I en lägenhet på 2rum och kök med Thobias och kissarna.
 
38. Antal döda krukväxter i hemmet:
Jag brukar faktiskt komma ihåg att vattna mina växter.
 
39. Det här tänder mig:
Oj. Med tanke på vilka som läser min blogg så avstår jag från den frågan.
 
40. Det här gör mig avtänd:
Dålig andedräkt kanske?
 
41. Favoritfärg:
Svart, vit.
 
42. Favoritcitat:
"Kan du inte säga något snällt, så säg inget alls."
 
43. En hemlighet jag vet:
Jorden är inte platt. Va, visste ni det redan? Åh.. :(
 
44. Bästa present jag fått:
Jag uppskattar alla presenter/julklappar jag får lika mycket.
 
45. Senast köpta skiva:
Oj. Köpte en skiva med Ane Brun till min syster, räknas det? Annars har jag inte köpt en skiva på flera år.
 
46. Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är:
Min ögonfärg, och att jag är originell.
 
47. Det jag är minst nöjd över mitt utseende är:
Hade gärna haft ett tjockare hår.
 
48. Udda förmåga/egenskap:
Kan låta som en duva och som Chewbacca.
 
49. Om jag vore ett djur skulle jag vara:
En kissekatt. Sova, äta och lata sig hela dagarna. Hehe.
 
50. Vad lyssnar du på just nu?
Awolnation - Sail
 
51. Vad har du gjort/ska du göra idag?
Har satt igång en maskin tvätt, ska snart laga mat, sen bär det av till köping för att gå på bio med hjärtat.
 
52. Var är dina föräldrar födda?
Pappa är född på Gotland, mamma i Uppsala.
 
53. Vad är det senaste du installerade på datorn?
Fanns ingenting på datorn, så Spotify kanske?
 
54. Vilken är din favoritrestaurang?
Öh.. pass.
 
55. När badade du i en pool senast?
Så länge sedan att jag inte minns.
 
56. Har du varit med i någon skolpjäs?
Nej, men jag har varit med i en kabaré i skolan där vi gjorde parodier på kända låtar.
 
57. Hur många barn vill du ha?
Vill nog ha en flicka och en pojke.
 
58. Vilken musikstil tycker du mest illa om?
Opera.
 
59. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet?
Val, när?
 
60. Vad har du för TV-kanaler?
Massa sportskit och sen de vanligaste.
 
61. Har du åkt moped någon gång?
Jodå, det har väl hänt.
 
62. Har du busringt någon gång?
Haha, jag och Becca har många roliga minnen av busringning.
 
63. Har du fått felparkeringsböter?
Nej, utan bil och körkort är det rätt svårt.
 
64. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm?
Absolut, bungyjump vore härligt att testa.
 
65. Vilken är den plats längst bort som du har besökt?
Åland, haha!
 
66. Har du en egen trädgård?
Nej, men jag har en balkong!
 
67. Vilken är din favorit bland tecknade/animerade serier?
Family guy
 
68. Kan du alla orden i nationalsången?
Inte hela, men kan nog första versen..
 
69. Badkar eller duschkabin?
Badkar, tyvärr har jag inget sånt nu.
 
70. Vilken är den bästa film du sett senaste månaden?
Jag ser sjukt mycket film, så har ingen aning.
 
71. Favoritpizza?
Superbåt på Lilla Elefant i Visby. (Bakad som en båt med fläskfile, sparris, tomat, beasås osv)
 
72. Chips eller popcorn?
Chips.
 
73. Vilken färg på läppstift använder du?
Använder sällan läppstift.
 
74. Har du rökt jordnötsskal någon gång?
Självklart, vem har inte gjort det liksom? Ehm..?
 
75. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling?
Hahaha, nej.
 
76. Apelsin- eller äppeljuice?
Apelsin, med fruktkött!
 
77. Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni?
Åt på IKEA med mamma, Tord och lillebror. Åt spätta med potatis och sås.
 
78. Favoritchoklad?
Äter inte så mycket choklad.
 
79. När röstade du senast?
 Röstade inte alls förra gången hittade inte till röstningen..
 
80. När åt du en hemodlad tomat sist?
Länge sedan.
 
81. Har du vunnit en prispokal någon gång?
Inte pokal, men några medaljer har jag vunnit i Tennis.
 
82. Är du bra på matlagning?
Ja, dom säger så.
 
83. Klarar du att tanka själv?
Aldrig testat, men hur svårt kan det vara, en slang och ett hål liksom?
 
84. Har du beställt något från de där shoppingprogrammen som går på tv?
Inte som jag minns.
 
85. Pepsi eller Coca Cola?
Cola såklart, Zero!
 
86. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb?
Har inte haft något jobb där uniform har krävts. Klädkoder har jag dock följt.
 
87. Vad var det senaste du handlade?
Burgare på MAX!
 
88. Har du kräkts offentligt:
Ja, på skolgården. Himla trevligt.
 
89. Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken:
Det enda man inte kan köpa för pengar är äkta kärlek, och hur lycklig blir man - egentligen, av pengar?
 
90. Tror du på kärlek vid första ögonkastet:
Jag tror på attraktion och förälskelse vid första ögonkastet, men inte kärlek, för det krävs tid.
 
91. Har du ringt något betalnummer:
Jo, ung och dum.
 
92. Kan man vara vän med sitt ex:
Visst kan man det, beroende på vilka grunder man är det.
 
93. Vem var det du besökte på sjukhus senast:
Mamma, när hon gjorde en Gastric ByPass för ca 1 år sedan.
 
94. Hade du mycket hår som liten bebis:
Ingen aning faktiskt.
 
95. Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar:
Något i stil med "Kan tyvärr inte ta ditt samtal just nu, lämna meddelande så hör jag av mig."
 
96. Vad har du i din väska:
Treo, plånbok, pennor, läppsyl m.m.
 
97. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig:
Mysa med sambon och missarna.
 
98. Vad är du tacksam för idag:
Precis som min vän Anna skrev på denna så är jag tacksam för allt jag gått igenom i mitt liv, det har låtit mig växa och fått mig att inse det är mitt eget ansvar att ta mig upp på fötterna och skaffa mig det liv jag vill leva.
 
99. Var hittade du den här listan:
På Annas blogg.
 
100. Tre personer jag vill ska fylla i denna enkät:
De som orkar och vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0