Korvstroganoff med paprika och purjolök

2012-01-19 | 16:47:20


Ingredienser
4 port

1 falukorv
1 grön paprika
1 röd paprika
1 liten purjolök
2 vitlöksklyftor
5 dl grädde
2 dl sweet chilisås
2 msk tomatpuré

paprikakrydda
basilika
svartpeppar
salt

Börja med att skära falukorven i lagom stora bitar, och stek i smör på medelvärme.
Skär paprikorna och purjolöken till önskad storlek under tiden som falukorven får färg, och tillsätt sedan dessa och riven vitlök,
låt fräsa på snabbt. Tillsätt 5 dl grädde och 2 msk tomatpuré, och låt småputtra på låg värme.
Krydda med paprikakrydda, basilika, svartpeppar och salt, och tillsätt sedan sweet chilisås efter smak, låt koka ihop.
Vill man ha den lite tjockare kan man tillsätta lite redning.

Eftersom jag äter LCHF så åt jag min med grönsaker, men sambon fick ris till.
Denna korvstroganoff är annars väldigt god med kokt potatis!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Korvstroganoff är ju så gott.

Angående kanelmelliset (kanel, keso, grädde) så vet jag inte om det går att värma, jag tror att den vispade grädden kanske inte håller sig fluffig om man värmer. Kanske kan man värma keson och röra i grädde. Berätta gärna hur det blir om du testar.

2012-01-25 @ 17:39:12
Postat av: Erika - LCHF till vardag och fest

Glömde ju skriva vem jag var. :-)

2012-01-25 @ 17:39:58
URL: http://vardagfest.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0