Hicka, ensamhet, höst..

2010-10-07 | 13:43:38
Åh, idag är det ingen rolig dag.

Jag mår inte speciellt fysiskt bra, har de senaste dagarna haft 36.1 i feber (eller ja, undertemp), har ont i hela kroppen, och på det hela så har jag nu dessutom fått världens hicka!  Tror jag har hickat var femte sekund, om inte mer. Och så har det hållt på ett bra tag.. Och jag kan faktiskt inte dricka vatten uppochner, och Thobias är inte hemma så jag har ingen som kan skrämma mig heller. Katterna är visserligen hemma, men dom är inte så skräckingjagande..

Dessutom är jag konstant trött, hela tiden. Jag går upp runt 8-9 på morgonen, dricker Berocca, äter frukost och försöker vakna, ändå känns det i kroppen som att jag inte sovit alls.. lite oroväckande faktiskt.
Jag tycker inte om att vara trött, men samtidigt kan jag inte sova bort hela dagen, för det gör mig ännu tröttare.. What to do, what to do?

Thobias är iväg och jobbar ( Tidigvecka 6.00 - 14.30) så jag är ensam hemma här i höstmörkret. Usch, jag tycker verkligen inte om när hösten kryper sig på såhär. Jag älskar hösten och alla dess färger, men jag älskar definitivt inte regn, blåst och mörker en hel dag. Det får gärna vara höst om det är soligt, halvvarmt och löven blandas i alla färger man kan tänka sig. Men såhär - nej tack.

Jag är rastlös också, har jag någonsin nämnt det tidigare?
Jag bakar och städar, bakar lite till och vet ni vad jag ska göra nu.. jag ska ut och BAKA för omväxlingens skull! Funderar på att starta en seriös matblogg, hur många av er skulle läsa den? Vet ju inte ens vilka som läser den här bloggen, så ni får gärna slänga iväg en kommentar, alltid kul att veta vilka som läser :)

Nej, som sagt.
Nu blir det baka och fixa iordning kaffekannan så allt är klart tills älskling kommer hem.
Har blivit lite av en vana att fika när han kommer hem, mysigt!

Nej.. puss på er!



Kommentarer
Postat av: Klaggen

Usch.. Det där lät inte alls roligt. Har själv också hostat och varit förkyld i över tre veckor nu, verkar inte bli bättre. Här i Kiruna börjar vintern krypa sig på >_>..

Jag skulle läsa din matblogg :D! Lätt :). Do it ^^.

2010-10-07 @ 17:00:58
Postat av: Lukasz

Get well! ;) Stay strong!

2010-10-07 @ 21:27:43
Postat av: anna

fy fan så braa då :P kanske vi kan ses också snart :D

2010-10-11 @ 21:34:11
URL: http://dabrunette.blogg.se/
Postat av: ClaudiaAmanda

ja jag vet, inte ens jag kom in på den :S Hel skumt!

2010-10-11 @ 22:14:15
URL: http://claudiaamanda.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0