Changes are for the better.

2010-10-26 | 19:36:27

I'm gonna make a change
For once in my life

Idag har jag rannsakat mig själv en hel del. Tänk till lite.
Om vart jag står i livet, i förhållanden, i världen.

I världen är jag bara en i mängden, en annan människa som lever på jorden, den stora planeten Tellus.

I livet är jag ledsen, avtrubbad, trött på det mesta, och vet faktiskt inte vem jag är.

Men i förhållanden är jag någons flickvän, någons bästa vän, någons dotter, barnbarn och någons syskon.

Och det är så jag försöker tänka i dåliga tider. Jag försöker intala mig själv att det dåliga som händer är en så otroligt liten sak, så lättfixad.

Men vissa gånger är det bara svårt att känna sig stark. Jag har försökt var stark i över 10 år nu, men det ändrar inte det faktum att jag har haft en riktig skit-uppväxt och aldrig riktigt känt mig uppskattad. Jag vet att det är lika mycket mitt eget fel, som det är andras fel. Jag skyller inte på någon. Jag har aldrig varit någons ängel, och kommer heller aldrig att bli.

Mitt problem är att jag alltid försöker visa mig stark ändå, vilket alltid slutar i ett innerligt kaos. På senaste tiden har jag bara känt mig trött på allt, det känns som om hur hårt jag än kämpar så kommer det bara mer och mer påfrestande saker jag måste ta tag i. Hur mycket skall man egentligen orka som människa?

Något måste hända, en drastisk ändring.
Förutom att ta tag i saker som jag borde gjort för länge sedan, så ska det även utövas en hel del personlig åskådning, att ta reda på vem jag är och vem jag vill vara, vart jag står i livet och världen. För att kunna göra det krävs det att jag verkligen gör det jag tar mig för, och inte kommer med dåliga ursäkter eller orsaker till att inte göra det. Ska jag göra det här behöver jag stöd, och med älskling vid min sida så vet jag att jag kommer klara det. Han är det som sporrar mig i livet, tanken på hur fint vi kan ha det får mig att känna att jag kan ändra världen med en viskning..

The change starts now.

Kommentarer
Postat av: anna

aaaw tack baby :)

2010-11-01 @ 23:19:36
URL: http://dabrunette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0