Vänskap.

2009-06-19 | 01:53:31



Vad innebär det för dig?

För just dig.


Jag vet att jag många gånger inte varit den allra bästa vännen man kan ha.

Det är jag medveten om.

Men jag är en vän som alltid ställer upp, i vått och torrt.

Som man kan ringa till mitt i natten, som kommer springandes whenever I'm needed.


Men vänskap handlar om mycket mer.

Vänskap handlar om att förlåta.

Har man haft en äkta vän så vet man att den alltid finns där, vad som än händer.

Äkta vänner blir alltid sams.


Vissa gånger skäms jag över hur jag behandlat person i mitt liv.

Jo, jag är ingen ängel.

Absolut inte.

Men det är det som är charmen med vänskap, att kunna förlåta.

Att veta att personen ifråga alltid finns där, friend or foe.


Jag har förlorat en av de allra bästa vänner jag haft genom livet.

Och vi har inte känt varandra hela livet, vi har inte växt upp ihop,

vi har känt varandra i ett årtionde ens.

Men hon är flickan jag alltid vill finnas där för,

flickan jag alltid vill berätta för hur underbar hon är.

Vare sig hon är det eller inte.

Hon är flickan, som är min bästa vän.


You see, vänskap och kärlek går hand i hand.

Och flickan jag pratar om, älskar jag över allt annat.

Har gjort sedan första gången jag hörde hennes skratt.

Sedan första gången jag såg hennes salta tårar.

Hon är flickan jag vill ska stå bredvid mig och säga hur vacker jag är på min bröllopsdag.

Hon är flickan jag vill stå bredvid och säga hur vacker hon är, på hennes bröllopsdag.


Vänskap blir inte alltid som man tänkt sig.

Men egentligen, vänskap behöver bråk.

It only makes it stronger.


Ibland i livet uppstår band som aldrig kan brytas.

Det går att hitta just den person som kommer stå vid din sida i alla väder.

Ibland kan det vara en partner, ibland en barndomsvän.

Men ibland även någon man aldrig trodde man skulle hitta.

But when you do, it's a keeper.



Kommentarer
Postat av: Emma Damm

Åhhh gud vad kul, vad glad jag blir!! Jag har ingen beställningen på G just nu och jag har absolut ork :-) Vem vill du ha avritad denna gång? :) Massa kramar till dig du söta.

2009-07-18 @ 11:59:54
URL: http://emmadamm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0