Kanske på tiden..

2009-07-20 | 06:21:41




För er som läser min blogg som inte känner mig, kanske dags att jag berättar lite om mig, eller vad säger ni?

Mitt namn är Hannah, 20 bast med härkomst från Gotland. Bor dock i Köping sedan 2 år tillbaka. Dialekten är i stort gott gone, till vissas glädje och vissas fördärv.
På dagarna jobbar jag med telefonförsäljning för HOPP - en riksorganisation mot sexuella övergrepp.
Och jag som sa att jag aldrig kunde tänka mig bli telefonförsäljare :P

På fritiden händer det inte så mycket just nu, då alla jag känner antingen har fullt upp med annat, eller inte orkar ses.
Tråkigt nog. Så mina kvällar består mest av matlagning, slappande framför tvn, datorn, eller i sängen med en bra bok.
Vissa kvällar tränar jag, är ute och går långa promenader eller försöker lära mig dansa.
Vilket går hyffsat. Kan dock inte stå/sitta still till musik. :)

Musiken som sprids ur högtalarna är allt från Damien Rice till Monolake, till Disturbed till Pibull och tillbaka.
Dock klarar jag inte av en dag utan musik, går ständigt och nynnar på en låt eller sjunger.
Överallt. För stackarna på stan nynnar jag jag, på krogen skriker jag, och i duschen skrålar jag. Hehe^^

Filmerna som ses på är allt från skräck till komedi.
Några favoriter just nu är The uninvited, A walk to remember, Australia, Fatso, Perfume, m.m
Rekommenderade filmer!
Serier jag kollar på är How i met your mother (Gotta love Barney <3), Two and a halft men, Legend of the seeker, True blood och har planerat på att utöka med Supernatural, Life, och Dollhouse.

Det psykiska tillståndet  går upp och ner. Försöker just nu komma över killen som äger mitt hjärta.
Rätt svårt det där med kärlek.
Försöker dock njuta av livet som singel, bara vara, ta dagen som den kommer, och försöka hitta mig själv.
Kan nog vara en bra plan, huh?

Fysiska tillståndet är också upp och ner. Vissa dagar känner man sig som en slipprig slemsäck, medan andra dagar man kan tänka "damn girl!" utan att skämmas.
Dock jobbar jag på att äta rätt och träna så ofta jag orka.
Får se hur det blir med det där egentligen, kan jag hålla mig borta från kebab måntro? :P

Klädstilen då, den varierar från dag till dag, tilfälle till tillfälle. Är egentligen en riktig slöhög hemma, mjukisar och linne oftast. På jobbet blir det casual. Och på krogen blir det ofta kort och tajt. Dock finns det dagar jag överraskar mig själv och springer runt i baggyjeans och hood. Alla har sina dagar^^

Teckna och skriva är också en av favoriterna. Finner dock inte mycket tid till det just nu, eller, jag TAR mig nog inte tiden.
Försöker börja på att skriva en bok för tillfället, men det går ju som det går.

Weel, där hade ni lite om mig iallafall. Vill ni veta något mer är det bara att fråga, kan ju köra en frågestund när läsarantalet kommit upp lite till!

Nu är klockan 06.20 och jag är fortfarande superpigg, insomnia AB.
Ska antingen ta en kopp te, dra igång en film och hålla mig vaken, eller gå och lägga mig med mina två tjockiskatter och försöka få lite sömn. Ni andra sover väl vid det här laget :P

Godnatt och puss!

Dagens outfit:


Kommentarer
Postat av: Emma Damm Drawings

Det är ju du som är gullig gumman! Är allt bra med dig? :-)

2009-07-20 @ 08:56:14
URL: http://emmadamm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0